Алгоритм підготовки і проведення виховного заходу
1. Психолого-педагогічний аналіз обстановки в колективі, необхідність проведення заходу та формулювання його мети.
2. Планування заходу.
3. Організація виховного впливу на колектив (особистість).
4. Безпосередній вплив на колектив (особистість). Проведення виховного заходу.
5. Аналіз виховного заходу.
І. Планування виховного заходу:
1. Визначити теми заходу та чітке формулювання його мети, завдань заходу; визначити на виховання яких якостей школярів спрямовано захід.
2. Врахувати рівень вихованості учнів під час визначення мети і завдань заходу, тактовно допомогати учням.
3. Визначити місце даного заходу в загальній системі виховної роботи.
4. Врахувати, що кожна дитина, яка бере участь у тому чи іншому заході має цілісну соціально-психологічну структуру, ім’я якої - особистість.
5. При підготовці заходу необхідно врахувати вік дітей та їх індивідуальні особливості.
6. Готуючи виховний захід, необхідно мати на увазі, що навіть при найкращій підготовці та майстерності учитель не досягне задуманої мети, якщо самі вихованці не братимуть активну участь у підготовці і проведенні заходу.
7. Проявляти творчість: виховний вплив на дітей, зацікавленість, поради та допомога вчителя.
8. Психологічно налаштувати учнів на виховну сутність заходу.
II. Процес підготовки:
1. Спрямовуюча роль классного керівника (педагога - організатора, керівника гуртка) у ході підготовки заходу, тактовна допомога учням.
2. Визначити роль органів самоврядування під час підготовки й проведення заходу.
3. Забезпечення в процесі підготовки згуртованої, злагодженої роботи колективу; формування стосунків співробітництва, взаємодопомоги, вимогливості;
4. Організація діяльності учнів (вихованців): уточнення обов'язків і повноважень кожного учня (вихованця) та встановлення конкретних термінів виконання окремих завдань тощо.
III. Проведення заходу:
1. При організації заходу слід подбати про:
· Місце проведення, оформлення приміщення, обладнання, використання наочності, ТЗН;
· своєчасність початку та організованепроведення;
· дотримання регламенту, доцільністьйоговикористання;
· участь представниківгромадськості, батьків у проведенні заходу; ефективністьїхньоїучасті;
· дотриманняпід час заходу санітарно - гігієнічнихвимог, правил пожежноїбезпеки, ТБ;
· запобіганняперевтомі та врахуванняособливостейфізичногорозвиткуучнів( вихованців );
· зовнішнійвиглядучнів( вихованців );
· дисципліна.
2. Зміствиховного заходу повинен відповідативимогам:
· Цілеспрямованість;
· Чи доведено мету до учнів?;
· Зв'язокізжиттямкласу, школи, району, міста;
· Обговоренняпід час проведення заходу питань, якіхвилюютьшколярів;
· Врахуваннявікових та індивідуальнихособливостей;
· Емоційнанасиченість заходу;
· Вплив заходу на розширеннясвітоглядуучнів, на розвитокпізнавальнихінтересів.
3. Методика проведеннявиховного заходу:
· Оптимально обрати форму проведення (бесіда, ранок, лекція, година спілкування, конференція, конкурс).
· Визначити роль класногокерівника (педагога - організатора, керівникагуртка) у проведенні заходу, врахуватирівеньйогопедагогічноїмайстерності.
· Передбачитинаявністьелементівобговорення, відкритогообміну думками в ході заходу.
· Визначитирівеньсамостійностішколяріввобговоренні проблем.
IV. Аналізрезультатіввиховного заходу:
Досягненняпоставлених педагогом мети та завданьданого заходу.
Виконання плану заходу.
Аналізставленняшколярів до змісту заходу, рівеньїхньоїактивності.
Основнівимоги до проведеннявиховного заходу
· Чітканазва заходу та розуміннявихователемйого мети.
· Плануванняосновнихетапів заходу та визначеннязавданькожного з них.
· Організаціяпідготовки заходу у відповідності до поставленої мети.
· Визначенняоптимальногозмістувиховногоматеріалу з урахуваннямосновнихпринципіворганізаціївиховногопроцесу.
· Вибірнайбільшраціональнихметодів і прийоміввиховноговпливу на учнів на кожному етапі заходу.
· Чіткістьвиховного заходу, оптимальниййого темп і ритм.
· Гнучкість та широта "виховного маневру".
· Різноманітність і творчий характер діяльностіучнів.
· Взаємозв'язок заходу з попередніми та наступними формами виховної та навчальної роботи з учнями.
Орієнтовна схема аналізувиховного заходу
I. Аналізготовності педагога (педколективу) до проведеннявиховного заходу:
1. постановка мети і завдань заходу, на вихованняякихякостейшколярівспрямованозахід;
2. урахуваннярівнявихованостіучнівпід час визначення мети і завдань заходу, тактовнадопомогаучням;
3. місцеданого заходу в загальнійсистемівиховної роботи.
II. Процеспідготовки:
1. спрямовуюча роль класногокерівника (педагога-організатора) у ходіпідготовки заходу, тактовнадопомогаучням;
2. роль органівсамоврядуванняпід час підготовки й проведення заходу;
3. забезпечення в процесіпідготовкизгуртованої, злагодженої роботи колективу; формуваннястосунківспівробітництва, взаємодопомоги, вимогливості;
4. Організаціядіяльностіучнів, уточненняобов’язків і повноваженькожногоучня та встановленняконкретнихтермініввиконанняокремихзавданьтощо.
III. Проведення заходу:
1. Організація:
o Місцепроведення, оформленняприміщення, обладнання, використаннянаочності, ТЗН.
o Своєчасність початку та організованепроведення.
o Дотримання регламенту, доцільністьйоговикористання.
o Участь представниківгромадськості, батьків у проведенні заходу; ефективністьїхньоїучасті.
o Дотриманняпід час заходу санітарно – гігієнічнихвимог, правил пожежноїбезпеки, ТБ.
o Запобіганняперевтомі та врахуванняособливостейфізичногорозвиткуучнів.
o Зовнішнійвиглядучнів.
o Дисципліна.
2. Зміст:
o Цілеспрямованість; чи доведено мету до учнів (вихованців ).
o Зв'язокізжиттямкласу, школи, району, міста.
o Використанняпід час проведення заходу питань, якіхвилюютьшколярів.
o Врахуваннявікових та індивідуальнихособливостей.
o Емоційнанасиченість заходу.
o Вплив на розширеннясвітоглядуучнів, на розвитокпізнавальнихінтересів.
3. Методика проведення:
o Чи оптимально обрано форму проведення( бесіда, ранок, лекція, година спілкування, конференція, конкурс ).
o Роль класногокерівника( педагога - організатора) у проведенні заходу, йогопедагогічнамайстерність.
o Наявністьелементівобговорення, відкритогообміну думками в ході заходу.
o Рівеньсамостійностішколяріввобговоренні проблем.
IV. Результати:
1. Досягненняпоставлених педагогом мети та завдань даного заходу.
2. Виконання плану заходу.
3. Аналізставленняшколярів до змісту заходу, рівеньїхньоїактивності.
4. Чибувзахідцілісною системою, не об’єднанихміж собою частин?
5. Щовдалосякраще, щогірше?
Цікавізнахідки педагог

Немає коментарів:
Дописати коментар